تاریخ : شنبه, ۱۷ آبان , ۱۴۰۴

تازه ها

افزایش بهره‌وری نتیجه رعایت ایمنی در معادن اتحادیه اوراسیا شریک مهم تجاری برای ایران تعرفه موقت هند بر واردات فولاد افزایش ۱۷ درصدی واردات قراضه در ترکیه ایجاد کارگروه تشخیص میزان پرداخت حقوق دولتی در کرمان جزئیات تغییر در پرداخت کالابرگ الکترونیک زنگ خطر محدودیت‌ در تأمین گاز صنایع کاهش ظرفیت فعالیت نوردکاران فولادی جبران کمبودهای جهانی با تدوین راهبرد جامع ملی برای عناصر نادر افزایش تولید شمش آلومینیومی در کشور ضرورت تغییرات سیستمی برای افزایش بهره‌وری مدیریتی ضرورت ارتقای هماهنگی میان مدیریت منابع معدنی و بخش خصوصی کاهش قیمت ورق گرم در بازار پیش‌بینی تداوم روند افزایش قیمت‌ها در صنعت فولاد چین ضرورت کاهش وابستگی جهانی به زغال‌سنگ رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم نیازمند ۳۰ میلیارد دلار سرمایه جزئیات ابلاغ بخشنامه معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی احتمال تعطیلی گسترده‌تر صنعت فولاد هند در پی تداوم روند فعلی بازار صادرات میلگرد ترکیه در رکود جزئیات تعیین افزایش حقوق کارمندان و کارگران

0

چالش ناپایداری فروش در پی نوسان قیمت‌ فولاد

  • کد خبر : 7862
  • 14 آبان 1404 - 13:05
چالش ناپایداری فروش در پی نوسان قیمت‌ فولاد
کارشناس صنعت فولاد بیان کرد: در شرایطی‌که نوسانات قیمت فولاد به بخش جدایی‌ناپذیر بازار تبدیل شده، بسیاری از شرکت‌ها برای حفظ پایداری فروش با چالش‌های جدی مواجه‌اند.

به گزارش افق فلزات؛ در شرایطی‌که نوسانات قیمت فولاد به بخش جدایی‌ناپذیر بازار تبدیل شده، بسیاری از شرکت‌ها برای حفظ پایداری فروش با چالش‌های جدی مواجه‌اند.

المیرا میراعظمی، کارشناس صنعت فولاد تأکید می‌کند که رمز ماندگاری برند در چنین فضایی، نه ارزان‌فروشی بلکه اعتمادسازی، شفافیت اطلاعات و سرعت در تصمیم‌گیری است؛ سه عاملی که توانسته‌اند مسیر متفاوتی را برای این مجموعه در ۱۸ سال فعالیتش رقم بزنند.

میراعظمی با اشاره‌ به شرایط پرنوسان بازار گفت؛ در بازار فولاد دیگر قیمت پایین، تعیین‌کننده اصلی خرید نیست. درواقع، مشتری از جایی خرید می‌کند که احساس امنیت اطلاعاتی دارد، نه صرفاً قیمت کمتر.

او افزود؛ ترکیب سرعت، شفافیت و مشاوره تخصصی، باعث شده مشتری احساس کند در بستری امن از نظر اطلاعات و تصمیم‌گیری قرار دارد و همین احساس، پایه پایداری فروش ما در شرایط نوسانی است.

به‌گفته المیرا میراعظمی رفتار مشتریان طی دو سال اخیر دگرگون شده است؛ پیش‌از این، مشتریان براساس تحلیل روندها و شرایط بازار تصمیم می‌گرفتند. اما امروز، به‌دلیل بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی، خریدها بیشتر جنبه واکنشی پیدا کرده‌اند. تقاضا برای خریدهای اعتباری به‌شدت رشد کرده و شرکت‌ها برای تأمین نیاز پروژه‌ها ناچارند در هر شرایط قیمتی وارد معامله شوند. این یعنی تحلیل اقتصادی جای خود را به اضطرار تأمین داده است.

او هشدار می‌دهد که این شفافیت، اگر درست مدیریت نشود، می‌تواند خود به منبع نوسان تبدیل شود، وی بیان داشت؛ برخی وب‌سایت‌ها برای جذب بازدید بیشتر، قیمت‌های غیرواقعی منتشر می‌کنند و این سیگنال غلط، بازار را دچار بی‌اعتمادی می‌کند. وقتی کاربران هر ساعت شاهد تغییرات غیرواقعی قیمت‌ها هستند، دچار احساس بی‌ثباتی دائمی می‌شوند که خود محرک روانی نوسانات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghfelezat.ir/?p=7862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی